DLF Nyheder

07/12/2017 food magasinet vol. 8 – om conveniencefood, kvalitet og markedsudvikling

food magasinet vol. 8 ser nærmere på conveniecefood og hvordan foodservicebranchen bidrager hertil. Udvalget er større, kvaliteten her højere og potentialet for vækst er stor.

LÆS MERE
22/09/2017 food magasinet vol. 7 - om bæredygtighed, økologi og fremtidens fødevarer

I food magasinet vol. 7 finder du forskellige eksperters syn på, hvornår mad er bæredygtigt og får inspiration til, hvad du skal være opmærksom på, når du vil levere og servere bæredygtig mad.

LÆS MERE
29/06/2017 Rapport - Consumer Access to Brands

DLF har sammen med 10 andre europæiske lande sat fokus på forbrugernes adgang til et alsidigt dagligvareudbud. Du kan læse mere i rapporten "Consumer Access to Brands" her.

LÆS MERE
30/05/2017 food magasinet vol. 6 – om specialdesignet mad, smagsnuancer og succesjuicere

food magasinet vol. 6 har fokus på specialdesignet mad. Vi taler med eksperter om funktionelle fødevarer, beriget kost og 3D-printet mad. Du kan læse om smagens betydning for spiseoplevelsen.

LÆS MERE
09/05/2017 Det mener deltagerne om DLF’s nye digitale uddannelse

Deltagerne på digital uddannelse udtaler sig

LÆS MERE
09/05/2017 Ny uddannelse i digital markedsføring i dagligvarebranchen

DLF har i samarbejde med LIFTED Competence skræddersyet en uddannelse i digital markedsføring specifikt for dagligvarebranchen

LÆS MERE
09/05/2017 Spotmarket – sælg dine restpartier

Spotmarket – en platform, hvor du kan afdisponere dine restpartier på en nem og effektiv måde

LÆS MERE
05/05/2017 GS1Trade Exact og Image kampagne 2017

Tilbud til eksisterende medlemmer af GS1Trade Sync - og dig der bliver det inden 30. juni 2017.

LÆS MERE
04/04/2017 FIELD SALES RAPPORTEN 2017

Field Sales rapporten 2017 er nu klar - den dækker mere end 700 salgskonsulenter. Der blæser positive vinde i forventningerne til det fremtidige butiksarbejde. Læs rapporten og se om du er enig!

LÆS MERE
24/03/2017 Ny fødevaremesse kom godt fra start

Den nye fødevaremesse Madværkstedet sluttede onsdag efter to inspirerende dage med fokus på fødevarebranchen.

LÆS MERE
24/03/2017 NGO´er og fødevareindustri giver mad-hjælp til udsatte

Dansk Folkehjælp, Stop Spild Af Mad, Spotmarket.dk, DLF og Dansk Cater vil hver uge uddele op til 500-1000 kilo overskudsmad/dagligvarer

LÆS MERE
23/03/2017 DLF QUARTERLY - ONLINE

DLF nye QUARTERLY - ONLINE rapport giver viden om markedet, shopperinsights og trends.

LÆS MERE
10/03/2017 DLF Årstræf 2017 – dagen derpå…

Tilbageblik på Årstræf 2017

LÆS MERE
10/03/2017 Årets mest innovative kæde/grossist: MENY

Meny vinder prisen som Årets Mest Innovative Kæde/Grossist

LÆS MERE
10/03/2017 Vinderne af DLF Awardshow 2017

LÆS MERE
10/03/2017 Årets lancering 2016: Colgate Max Tandbørste med Whitening Pen

Årets lancering 2016: Colgate Max Tandbørste med Whitening Pen

LÆS MERE
05/03/2017 DLF AWARDSHOW 2017 – uddeling af fire store priser

Til DLF Årstræf 2017 afholdes det store DLF Awardshow. Her kåres vinderne af fire eftertragtede priser.

LÆS MERE
27/02/2017 Uddannelse i digital marketing

For at imødekomme medlemmernes ønske om kompetenceudvikling inden for det digitale felt, tilbyder DLF nu i samarbejde med Lifted Competence et digitalt uddannelsesprogram målrettet dagligvarebranchen.

LÆS MERE
23/02/2017 food magasinet vol. 5 – om foodtrends og Madværkstedet

food magasinet vol. 5 giver dig nyt om foodtrends, kaster lys på den selektive forbruger og teaser til fagmessen Madværkstedet.

LÆS MERE
25/01/2017 DE NOMINEREDE TIL ÅRETS LANCERING 2016

Se de nominerede til NIELSEN´s "Årets lancering 2016". Vinderen kåres på DLF´s årsmøde den 9. marts 2017.

LÆS MERE
13/12/2016 Ny rapport om europæiske indkøbsalliancer

En ny rapport fra IGD (Institute of Grocery Distribution) spår, at der forventes større ændringer i de europæiske indkøbsalliancer.

LÆS MERE
12/12/2016 food magasinet vol. 4 – fokus på digitalisering

food magasinet vol. 4 er klar til at inspirere dig i nogle af digitaliseringens muligheder.

LÆS MERE
09/12/2016 NORDISK DETAILHANDEL - 560 MIA. DKK

Markederne i de enkelte land er domineret af få store aktører. Få et overblik over hvem der er store og små.

LÆS MERE
21/11/2016 DLF Survey omkring betalingsbetingelser på dagligvaremarkedet

Læs resultatet af DLF's medlemsundersøgelse omkring betalingsbetingelser på dagligvaremarkedet.

LÆS MERE
21/09/2016 food magasinet vol. 3 er i luften – og på gaden

food magasinet vol. 3 er nu i luften – og på gaden. Denne gang udkommer food magasinet både i en online og en trykt udgave, som distribueres bredt i branchen via Hørkram.

LÆS MERE
28/06/2016 DLF QUARTELY - TRENDS

Hvad er vigtigste parametre når shopperen handler ? Hvor mange tons mad smider vi danskere ud hvert år ? Hvordan defineres en "Lokal" vare ? Få svarene i den nyeste DLF QUARTERLY Update - TRENDS.

LÆS MERE
09/06/2016 Det Mener DLF - The supply Chain Initiative

To forhandlingsparter i kommercielle forhandlinger kan have forskellig forhandlingsstyrke. Misbrug af denne forskel kan medføre ineffektiv og uhensigtsmæssig handelspraksis - Unfair Trading Practice.

LÆS MERE
18/05/2016 DLF QUARTERLY - TEMAER

Vil du vide mere om hvordan det går med tilbudsavisen, udviklingen i trade spends samt udvikling indenfor private label og discount, så download DLF QUARTERLY - TEMAER.

LÆS MERE
04/05/2016 Mærkevarer i fælles fremstød for innovationen

I DLF lancerer vi i denne uge, i samarbejde med en række stærke brands, Mærkevarekampagnen 2016.

LÆS MERE
11/03/2016 DLF Årstræf 2016 - dagen derpå...

Årstræf 2016 bød på faglige indlæg og gode muligheder for networking - læs her om dagens forløb

LÆS MERE
11/03/2016 Vinderen af Årets Lancering 2015

Pastella Grøntsagsbånd fra Orkla Foods vandt prisen som Årets Lancering 2015

LÆS MERE
11/03/2016 Vinderen af Brand Trust Prisen

Nutella vandt Brand Trust Prisen 2016

LÆS MERE
11/03/2016 Årets mest innovative detaillist 2016

Coop vand i aftes prisen som Årets mest innovative detaillist. Læs interview med koncerndirektør Jens Visholm.

LÆS MERE
11/03/2016 Publikumspriser og Årets Bobler

Ved DLF Årstræf 2016 blev det store DLF Awardshow afholdt. Her blev en række forskellige priser uddelt.

LÆS MERE
04/03/2016 Årets Lancering 2015 - få indblik i produktsucceserne

For 15. gang uddeler Nielsen prisen Årets Lancering til det produkt, der på bedste vis har formået at vækste dets kategori, opnået flotte markedsandele og bidraget med en god portion innovation

LÆS MERE
04/03/2016 Brand Trust Prisen

Brand Trust Prisen uddeles til DLF Awardshowet under DLF Årstræf 2016 til det brand i Danmark, forbrugerne har størst tillid til.

LÆS MERE
19/02/2016 Årets lancering 2015

Nielsen nominerer fem produkter til prisen Årets Lancering 2015, vinderen kåres på DLF Årstræf den 10. marts 2016

LÆS MERE
25/01/2016 food magasinet vol. 1

Så er første udgave af food magasinet i luften! Den professionelle fødevarebranches nye inspirationsmagasin.

LÆS MERE
17/12/2015 CEO FORUM – dagligvarebranchen nu og i fremtiden

På CEO Forum blev flere spændende vinkler på dagligvarebranchens status vendt.

LÆS MERE
25/11/2015 ÅRETS LANCERING 2015

Har I haft særlig succes med en produktlancering i 2015, som har fortjent at blive nomineret til ÅRETS LANCERING 2015?

LÆS MERE
25/09/2015 Ny Away From Home segmenteringsmodel skal sikre fælles sprog

DLF lanceret en AFH segmenteringsmodel, der med ni segmenteringskategorier opdeler branchen.

LÆS MERE
24/09/2015 BMI er sat i søen

DLF BMI er en samling af surveys, rapporter mv til brug for DLF's medlemmer. Få adgang til DLF BMI via dit medlemslogin.

LÆS MERE
24/09/2015 DLF FoodService Markedsindex - få indsigt i markedsudviklingen

Få indsigt i markedsudviklingen med DLF FoodService Markedsindex. Her kan medlemmerne se, hvordan de performer ift andre.

LÆS MERE
24/09/2015 Retail bulletin - September 2015

Læs i den nyeste udgave af Retail Bulletin fra Bruno Christensen om....

LÆS MERE
30/06/2015 The Consumer Goods Forum

The Consumer Goods Forum (CGF) er et brancheforum for detaillister og leverandører

LÆS MERE
30/06/2015 Sammendrag fra The Consumer Goods Forum - Global Summit 2015

Sammendrag fra The Consumer Goods Forum - Global Summit 2015

LÆS MERE
30/06/2015 The Global Consumer Executive Top of Mind Survey 2015

KPMG og The Consumer Goods Forum har for tredje gang foretaget en undersøgelse af dagligvaremarkedet, hvor de kaster lys på blandt andet konkurrencevilkår, strategiske prioriteter og de udfordringer,

LÆS MERE
15/06/2015 Tillid er afgørende for salg

En høj trust score er afgørende for, om forbrugerne anbefaler dit brand til andre.

LÆS MERE
15/06/2015 AIM sikrer europæisk indsigt

AIM samarbejdet har stor betydning for DLF’s arbejde med at styrke mærkevarens position.

LÆS MERE
21/05/2015 DLF Magasinet #7

Hent inspiration i DLF Magasinet #7 I DLF magasinet #7 kaster vi et tilbageblik på DLF Årstræf 2015, hvor vi blandt andet talte om mærkevarens værdi, innovationsfokus og fælles veje mod forbrugere

LÆS MERE
30/04/2015 Forbrugerne må ikke møde tomme hylder

Flere og flere af DLF’s medlemmer melder om udfordringer med udsolgt-situationer i butikkerne. DLF har sat sig for at finde ud af, hvor der kan sættes ind.

LÆS MERE
30/04/2015 DLF igangsætter pilotprojekt om forecasting

DLF arbejder altid for at skabe effektivitet i den samlede værdikæde. Blandt andet ved at facilitere forskellige pilotprojekter.

LÆS MERE
23/04/2015 DLF LØNANALYSE 2015

Primo maj måned igangsætter DLF indsamling af data til vores årlige lønanalyse.

LÆS MERE
13/03/2015 Årets mest innovative dagligvarekæde

nemlig.com løb med prisen som Årets mest innovative dagligvarekæde. Vi har talt med adm. direktør Stefan Plenge om, hvad det er, nemlig.com gør.

LÆS MERE
11/03/2015 Medlemmer om Madspild

DLF er i fuld gang med at tale med medlemmer, som har hvert sit perspektiv på madspil. I uge 12 deler vi i Brancheperspektiv #4 deres historier.

LÆS MERE
06/03/2015 Årets mest Innovative 2014 - her har du de nominerede.

Leverandører og detaillister har nomineret årets mest innovative dagligvarekæde og årets mest innovative leverandør detail og foodservice - her har du de nominerede, som kåres på DLF Årstræf.

LÆS MERE
31/10/2014 Nyt DLF-magasin om fremsyn og forandringer

DLF magasinet #6 er klar til at gøre dig klogere på DLF’s Strategiplan 2018 og på online retailing.

LÆS MERE
17/09/2014 Bekæmpelse af illoyal handelspraksis

Regeringen opfordre flere danske aktører tilslutter sig det frivillige initiativ imod illoyal handlespraksis

LÆS MERE
16/08/2014 Europa Kommissionen vil bekæmpe Illoyal handelspraksis.

Forskelle i forhandlingsstyrke er almindelige og lovlige i handelsforbindelser, men disse ubalancer kan i visse tilfælde føre til illoyal handelspraksis.

LÆS MERE
31/07/2014 World Intellectual Property Report 2013.

Interessant kort videoklip om værdien af Brands og Brands samfundsmæssige betydning, når det gælder Innovation og Vækst.

LÆS MERE
28/07/2014 Reduceret fødevaremoms - Ja Tak.

Hos DLF Dagligvareleverandørerne er vi positive overfor forslaget om lavere moms på fødevarer - Ja Tak. En reduceret moms vil kunne styrke forbrugernes fokus på fødevarekvalitet.

LÆS MERE
20/06/2014 DLF eMagasin Growth Through Innovation 2014

Anden udgave af DLF’s magasinserie Growth through Innovation er nu klar til at give dig inspiration til dit arbejde med at udvikle og nytænke jeres organisation.

LÆS MERE
15/05/2014 FOODSAM - GS1Trade Sync Samarbejde

I flere år har der fra leverandører og grossister været et ønske om, at der kun skulle indmeldes og hentes varestamdata ét sted, dvs. i en fælles database........

LÆS MERE
10/04/2014 Fremtidens detailhandel

Konkurrence- og forbrugerstyrelsen har i dag offentliggjort deres rapport om Fremtidens Detailhandel. Hermed link til rapporten, samt link til DLF's høringssvar afleveret til KFST primo Marts.

LÆS MERE
28/03/2014 Eksklusivt og gratis for DLF medlemmer. Få egne data fra DLF Innovation Scoreboard

Få data og innovations benchmarking på din egen virksomhed fra DLF’s Innovation Scoreboard. Kontakt Frederikke Kroon / KROONS Growth by Innovation, på fk@kroons eller 2092 7060.

LÆS MERE
20/03/2014 NIELSEN KÅRER VANISH TIL DEN BEDSTE ”ÅRETS LANCERING” DE SENESTE 12 ÅR

På DLFs årsmøde den 13. marts 2014 var temaet Innovation. Nielsen benyttede derfor lejligheden og kiggede 12 år tilbage. Her faldt valget på pletfjerneren Vanish fra Reckitt Benckiser.

LÆS MERE
07/03/2014 NYLANCERINGER - HVAD ER PROBLEMET

DLF har i samarbejde med Effectlauncher og CBS gennemført en analyse af hvilke problemstillinger medlemmerne møder ved lancering af nye produkter. Se om du bliver bekræftet i resultaterne.

LÆS MERE
09/02/2014 Lovfastsatte betalingsfrist.

Folketinget har med virkning fra 1. marts 2013, vedtaget en lov om betalingsfriste, med det formål at fremme særligt små og mellemstore virksomheders konkurrenceevne........

LÆS MERE
25/09/2013 Succesfuld lancering af Principles of Fair Trading Practice.

Succesfuld lancering af Principles of Fair Trading Practice - stor tilslutning fra danske leverandører - men dansk detailhandel udeblev - hvorfor mon?

LÆS MERE
04/09/2013 Hvem

Der har været rejst spørgsmål vedrørende, hvem der har ansvar for opdatering af PL-produkter i DADAS. Kontaktudvalget tilslutter sig den Svenske model.

LÆS MERE
29/08/2013 Medlemsopdatering fra DLF Norge

Medlemsopdatering fra DLF Norge vedrørende implementering af samarbejdet mellem NorgensGruppen og ICA.

LÆS MERE
20/08/2013 Kedelige butikker uden mærkevarer

Begrænset vareudvalg gør danske supermarkeder til nogle af de mest kedelige i verden.

LÆS MERE
10/08/2013 Kampagneeffektivitet

Læs om undersøgelsen af kampagneeffektiviteten foretaget af Effectmanager.

LÆS MERE
05/08/2013 Beskyttelses af intellektuelle ejendomsrettigheder

Toldmyndigheder tilbageholdte falske varer for 1 mia. EUR ved EU's grænser i 2012

LÆS MERE
03/07/2013 Medlemsmøde Principles of Good Practice

DLF afholder medlemsmøde vedrørende Principles of Good Practice. Deltaljer vedr arrangementet fremgår af udsendte invitation.

LÆS MERE
01/07/2013 Irrelevante prissammenligninger.

EuroStats prissammenligning, hvor man end ikke tager højde for forskel i afgifts- og momssatser, giver ingen mening. Hvad med fødevaresikkerhed og kvalitet.......

LÆS MERE
26/06/2013 CSR: Virksomhederne har et ansvar!

Det er i høj grad virksomhederne, der skal tage det samfundsmæssige ansvar. Det viser en analyse foretaget af Europa-kommissionen, som har spurgt borgerne.

LÆS MERE
25/06/2013 Et mere nuanceret billede

Endnu en analyse af dagligvarepriser i Europa - er sammenligningsgrundlaget overhovedet relevant ?

LÆS MERE
25/06/2013 Kommissionens handlingsplan for detailhandelen

Til DLFs medlemmer, Hermed en kort opsummering af Europakommissionens handlingsplan for udvikling af en europæiske handlingsplan for detailhandlen.

LÆS MERE
21/06/2013 DLF og DI Fødevarer anbefaler PoGP

DI Fødevarer og DLF anbefaler tilslutning til Principles of Good Practice

LÆS MERE
21/06/2013 Analyse af fremtidens detailhandel

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har sendt en opgave i offentlig udbud vedrørende analyse af fremtidens detailhandel.

LÆS MERE
20/05/2013 Principles of Good Practice - dansk oversættelse.

Tillid og samarbejde er afgørende faktorer når branchespecifikke udfordringer skal løses. Eksempler på dette er "On Shelf Availability"..............

LÆS MERE
18/01/2013 Principles of Good Practice

De Europæiske detailhandelsorganistioner giver deres fulde støtte til det fortsatte arbejde for en frivillig tiltrædelse af Principles of Good Practice.

LÆS MERE
14/12/2012 Logistikguider DLF Sverige og DLF Norge

DLF Sverige og DLF Norge har opdateret deres logistikguider for 2012. Guiderne omhandler fælles retningslinjer for mærkning, modulsystemer, håndtering af emballage og paller for at sikre et holdbart

LÆS MERE
14/11/2012 God udbudskultur

DLF har i samarbejde med Landbrug & Fødevarer og grossisterne været med til at give input til Udbudsrådets anbefalinger til en sundere udbudskultur.

LÆS MERE