Tilbage 24-03-2017

Ny fødevaremesse kom godt fra start


Den nye fødevaremesse Madværkstedet sluttede onsdag efter to inspirerende dage med fokus på fødevarebranchen. Messen, der er et supplement til Foodexpo, blev godt taget imod af både udstillere og besøgende.

Fødevarebranchens nye fagmesse Madværkstedet fik en flot modtagelse af både besøgende og udstillere, da messen havde premiere 21.-22. marts. Over to dage bød den komplet udsolgte fagmesse besøgende indenfor til en verden af kulinariske oplevelser, 150 udstillere, spændende aktiviteter og næsten 200 produktnyheder.


Inspirerende foredrag: 
Omdrejningspunktet for messen var trendområdet, Det Levende Madværksted, hvor udstillere og kendte kokke gennem 28 forskellige sessioner kunne underholde, inspirere og vejlede besøgende om alt fra bagning af grødboller og baristashows til nyttig viden om fødevaretrends. Én af oplægsholderne var den driftige erhvervsmand Christian Stadil, som delte ud af guldkorn til iværksættere og fortalte om sit nye fødevareeventyr, snackbaren MÄT, som også var at finde på Madværkstedet.

- Jeg er dybt imponeret over Madværkstedet. Det er en super spændende messe med et højt niveau af leverandører, men samtidig er det også en sjov messe med en masse aktiviteter, sagde Christian Stadil, som blev bakket op af sin kollega fra DR-programmet ”Løvens Hule”, Ilse Jacobsen, som var taget på inspirationstur på Madværkstedet:

- Det er nogle helt fantastiske og hyggelige rammer. Der er jo proppet med mennesker, så jeg håber, at der bliver plads til os næste gang, sagde Ilse Jacobsen og henviste til de to fødevarevirksomheder, som hun har investeret i, sojais-producenten Chriis og Halkær Ådal, som producerer økologiske færdigretter.

Høj kvalitet af besøgende
Blandt Madværkstedets 150 udstillere var både veletablerede brands som Santa Maria, Danæg A/S, Arla Foods og Danish Crown men også mindre nichevirksomheder som By Frederiks, Øllingegaard Mejeri og Antons. Sidstnævnte var yderst begejstrede efter en veloverstået messe:

- For os har Madværkstedet været en kæmpe succes. Dét gælder lige fra den fysiske opbygning, som har været meget elegant med masser af luft omkring standene, til den gode interesse vi har oplevet for vores produkter. Jeg skal gerne være den første, der melder mig til, når Madværkstedet åbner for salget til næste messe, sagde Anton Nielsen, ejer af Antons, som producerer og sælger økologisk, drikkeklar saft.

Også hos Øllingegaard Mejeri var der positive toner:

- Det har været et fantastisk setup. Det hele er meget rustikt og samtidig nede på jorden, og så har det bare været de helt rigtige kunder, der har været forbi. Kvaliteten af de besøgende har en mærkbar højere kvalitet, end vi før har været vant til, så vi kommer absolut tilbage, hvis vi får muligheden, sagde Peter Hansen, marketingchef hos Øllingegaard Mejeri.


Tilfredshed og taknemlighed
Hos arrangøren bag Madværkstedet, MCH Messecenter Herning, var der både taknemlighed og glæde efter en veloverstået messe:

- Jeg glæder mig over de mange positive tilbagemeldinger fra både udstillere og besøgende. Det har været to gode dage med et højt aktivitetsniveau og en rigtig god stemning, sagde Georg Sørensen, adm. direktør i MCH A/S og sendte samtidig en varm tak til initiativtageren bag messen, leverandørforeningen DLF.

Også hos DLF var der stor glæde over, at Madværkstedet var kommet godt fra start:

- Madværkstedet viste værdien af at mødes, og at dialogen mellem mennesker skaber bevægelse og udvikler branchen. Derfor en stor tak til udstillerne og alle, der har bidraget til at skabe en flot og inspirerende messe, sagde Niels Jensen, CEO i leverandørforeningen DLF.

I samarbejde med Dansk Folkehjælp og Stop Spild Af Mad blev al overskudsmad fra Madværkstedet doneret til 75 udsatte familier i Københavnsområdet.

Madværkstedet 2017 blev besøgt af flere end 5.000 branchefolk.

Madværkstedet 2017 blev arrangeret af MCH Messecenter Herning i samarbejde med brancheforeningen DLF - Dagligvareleverandørerne.

Madværkstedet fandt første gang sted den 21.-22. marts 2017 i Lokomotivværkstedet i København.


Læs mere om Madværkstedet her

Flere DLF Nyheder

  • 07/12/2017 food magasinet vol. 8 – om conveniencefood, kvalitet og markedsudvikling

    food magasinet vol. 8 ser nærmere på conveniecefood og hvordan foodservicebranchen bidrager hertil. Udvalget er større, kvaliteten her højere og potentialet for vækst er stor.

    LÆS MERE
  • 22/09/2017 food magasinet vol. 7 - om bæredygtighed, økologi og fremtidens fødevarer

    I food magasinet vol. 7 finder du forskellige eksperters syn på, hvornår mad er bæredygtigt og får inspiration til, hvad du skal være opmærksom på, når du vil levere og servere bæredygtig mad.

    LÆS MERE
  • 29/06/2017 Rapport - Consumer Access to Brands

    DLF har sammen med 10 andre europæiske lande sat fokus på forbrugernes adgang til et alsidigt dagligvareudbud. Du kan læse mere i rapporten "Consumer Access to Brands" her.

    LÆS MERE
  • 30/05/2017 food magasinet vol. 6 – om specialdesignet mad, smagsnuancer og succesjuicere

    food magasinet vol. 6 har fokus på specialdesignet mad. Vi taler med eksperter om funktionelle fødevarer, beriget kost og 3D-printet mad. Du kan læse om smagens betydning for spiseoplevelsen.

    LÆS MERE
  • 09/05/2017 Det mener deltagerne om DLF’s nye digitale uddannelse

    Deltagerne på digital uddannelse udtaler sig

    LÆS MERE
  • 09/05/2017 Ny uddannelse i digital markedsføring i dagligvarebranchen

    DLF har i samarbejde med LIFTED Competence skræddersyet en uddannelse i digital markedsføring specifikt for dagligvarebranchen

    LÆS MERE
  • 09/05/2017 Spotmarket – sælg dine restpartier

    Spotmarket – en platform, hvor du kan afdisponere dine restpartier på en nem og effektiv måde

    LÆS MERE
  • 05/05/2017 GS1Trade Exact og Image kampagne 2017

    Tilbud til eksisterende medlemmer af GS1Trade Sync - og dig der bliver det inden 30. juni 2017.

    LÆS MERE
  • 04/04/2017 FIELD SALES RAPPORTEN 2017

    Field Sales rapporten 2017 er nu klar - den dækker mere end 700 salgskonsulenter. Der blæser positive vinde i forventningerne til det fremtidige butiksarbejde. Læs rapporten og se om du er enig!

    LÆS MERE
  • 24/03/2017 Ny fødevaremesse kom godt fra start

    Den nye fødevaremesse Madværkstedet sluttede onsdag efter to inspirerende dage med fokus på fødevarebranchen.

    LÆS MERE
  • 24/03/2017 NGO´er og fødevareindustri giver mad-hjælp til udsatte

    Dansk Folkehjælp, Stop Spild Af Mad, Spotmarket.dk, DLF og Dansk Cater vil hver uge uddele op til 500-1000 kilo overskudsmad/dagligvarer

    LÆS MERE
  • 23/03/2017 DLF QUARTERLY - ONLINE

    DLF nye QUARTERLY - ONLINE rapport giver viden om markedet, shopperinsights og trends.

    LÆS MERE
Se alle nyheder