Tilbage

Kender du kædernes DNA?

23/05/2017 Kædernes DNA

Det traditionelle dagligvare marked mister indkøbsture. Samtidig ser vi, at de resterende indkøbsture i handlen bliver større og mere værdifulde. Det er derfor mere vigtigt end nogensinde, at blive valgt til, når shopperne skal placere deres dagligvare indkøb.
Som leverandør sidder man ofte med en dyb indsigt i én eller to kategorier, og har derfor en unik mulighed for at blive sparringspartner for kæderne på netop disse kategorier. Men som situationen er på dagligvaremarkedet i dag, er det i endnu højere grad nødvendigt at forstå hele kædens forretning, dens udfordringer samt muligheder. For at gøre sig relevant som samarbejdspartner for kæderne, er det nødvendigt, at forstå hele kædens forretning, dens udfordringer samt muligheder.
For de fleste kæder ligger den helt store kamp i at blive valgt til på indkøbsturen. Der er dog stor forskel i, hvor potentialet ligger. For nogle kæder gælder det om at rekruttere flere børne familier og for andre kæder ligger det nærmeste potentiale i at øge kurv størrelsen. Hver kæde har unikke shoppere med unikke behov. Kædernes DNA tilbyder informationer om hver enkelt kædes overordnede profil, shoppere, udfordringer og potentialer.
Pris: Kædernes DNA kan købes for DKK 19.500,-

Eksempel på indhold: KÆDERNES DNA

Kontaktoplysninger

WEBSITE:
TLF:
E-mail:
Adresse:
www.gfk.com 
2146 2460 
Camilla.Vinther@gfk.com 
Dirch Passer´s Alle´76, 2. sal, 2000 Frederiksberg 
Se hele partnerprofilen

Nyt fra DLFs Partnere

  • 30/06/2017 VÆKSTEN SOM BLEV VÆK - Nielsen og GfK inviterer til seminar 23. august

    Leverandører og kæder står over for en udfordring - væksten i dagligvarehandlen er væk. På dette seminar vil GfK og Nielsen sammen sætte fokus på, hvor vi ser potentialet for vækst.

    LÆS MERE
  • 30/05/2017 Nyhed fra Tilbudsdata

    Har du abonnement på tilbudsdata kan du nu få adgang til vores internationale arkiv og dermed læse tilbudsaviser fra 13 andre lande.

    LÆS MERE
  • 23/05/2017 Kender du kædernes DNA?

    Alle kæder er forskellige. Det gælder om at forstå udfordringer og potentialer når man skal fungere som sparringspartner. GfK´s data fra mere end 450.000 indkøbsture giver dig et overblik.

    LÆS MERE
  • 11/05/2017 GfK FORBRUGERINDSIGTER

    Dansk dagligvarehandel – trends der tegner sig i 2017:

    LÆS MERE
  • 10/05/2017 Salg af restpartier er bøvlet!

    Men restpartier er noget stort set alle virksomheder har. Derfor er Spotmarkets mission at "afbøvle" salg af restpartier.

    LÆS MERE
  • 27/04/2017 KLAR TIL ÅRSFORHANDLING? - DU KAN NÅ DET ENDNU...

    Årsforhandlingerne mellem kæder og leverandører er i stigende grad en “kontant proces”, og bør være baseret på fakta.

    LÆS MERE
  • 27/04/2017 GRATIS MORGENMØDER -

    Quantic inviterer til morgenmøder hvor du får viden om hvordan du talmæssigt bliver klædt bedst muligt på, og skaber det bedste udgangspunkt for en ligeværdig proces og godt resultat for begge p

    LÆS MERE
  • 03/04/2017 KUNDERNE HAR TALT: NETTO TABER - REMA1000 VINDER

    Ifølge QUANTIC Retail Monitor highlights er der sket store forskydninger i danskernes præference for de enkelte kæder det seneste år.

    LÆS MERE
  • 24/03/2017 QUANTIC Retail Monitor highlights

    I de sidste 12-18 mdr. er der sket store forskydninger i danskerne præferencer for de enkelte kæder. Netto taber de primære kunder og Rema1000 og MENY er vinderne.

    LÆS MERE
  • 03/03/2017 CatMan®Solution – Promotion Optimization håndbog

    Løbende optimering af dine promotion strategier og taktikker. Nyt, Nemt, enkelt og effektivt promotion modul i CatMan®Solution.

    LÆS MERE
  • 05/12/2016 Dansk Dagligvarehandel Prognose 2025

    Retail Institute Scandinavia har igen udarbejdet en prognose for den danske dagligvarehandel - prognosen omhandler perioden frem til 2025.

    LÆS MERE
  • 02/11/2016 GfK - ONLINE FMCG

    GfK har netop offentliggjort en omfattende rapport omkring Online FMCG. Den digitale revolution er i gang. Hvad betyder det for SHOPPEREN -DETAILHANDLEN OG KATEGORIERNE?

    LÆS MERE
  • 03/10/2016 FREMTIDENS FORBRUGERE I DAGLIGVAREHANDLEN

    - Generation Y: Forstå dem; Fang dem

    LÆS MERE
  • 26/02/2017 Key Account Management uddannelsen målrettet medlemmerne af DLF.

    med fokus på et af DLFs vigtigste strategiske områder – Mærkevarens værdi!

    LÆS MERE
  • 30/08/2016 Food Serviceguide 2016

    Retail Institute Scandinavias årlige brancherapport, der belyser det danske marked for restauranter, catering, hoteller og beværtninger

    LÆS MERE
  • 01/07/2016 Supermarkedshåndbogen 2016

    Supermarkedshåndbogen, der udkommer en gang om året, giver en aktuel beskrivelse af markedet, konkurrenceforholdene og kædernes profiler i den danske dagligvarebranche.

    LÆS MERE
  • 27/06/2016 Gfk Convenience tracker - resultaterne er klar!

    Vi har gennemført første måling af shopperadfærden på convenience/on-the-go markedet i Danmark, med 2000 adspurgte shoppere, med udgangspunkt i produkter til umiddelbart forbrug (on-the-go produk

    LÆS MERE
  • 27/06/2016 Kender du kædernes DNA?

    Skal du til kædeforhandlinger, er det væsentligt at kende Kædens DNA for at kunne differentiere sit tilbud til kæden.

    LÆS MERE
  • 27/06/2016 FMCG's rolle i discountkæder: Fra strategi til implementering

    Discountkæderne spiller en stadig større rolle på detailmarkedet. Men hvordan navigerer man i deres verden?

    LÆS MERE
  • 23/06/2016 QUANTIC – Danskernes primære indkøbssteder 1. halvår 2016

    Detail Track analysen viser, at SuperBrugsen, Føtex og Meny øger deres penetration i markedet. Analysen viser også nye nøgletal for kædernes kernemålgrupper, kurvestørrelser og indkøbsfrekvens

    LÆS MERE
  • 09/06/2016 NIELSENS CONSUMER CONFIDENCE Q1

    Den økonomiske krise havde store konsekvenser for den danske økonomi, hvorfor netop økonomi længe har været danskernes største bekymring.

    LÆS MERE
  • 08/06/2016 QUANTIC - Danskernes primære indkøbskæder 2H 2015

    Formålet med analysen er at give mærkevareleverandører et konkret og praktisk redskab til at forstå, hvordan dynamikken er på det danske detail marked.

    LÆS MERE
  • 17/05/2016 DANSKERNE VIL HAVE LOKALE FØDEVARER

    Ny Nielsen-rapport om forbrugerpræferencer viser, at de danske forbrugere klart foretrækker danskproducerede produkter, når det handler om friske fødevarer.

    LÆS MERE
  • 17/05/2016 AIM Create deler viden om fri-for produkter

    Salget af ”fri-for”-produkter (produkter der ikke indeholder eksempelvis gluten og laktose) er steget markant de senere år, og antallet af produkter i kategorien stiger markant..

    LÆS MERE
  • 04/05/2016 42 spørgsmål som baner vejen til den succesfulde salgsorganisation

    I det nuværende marked, hvor optimismen og troen på fremtiden igen er tilstede hos kunderne, er Excellence i både Sales Management og i eksekveringen af salget helt afgørende parametre

    LÆS MERE
  • 02/05/2016 Kæder i dansk detailhandel 2016

    Har du brug for en højaktuel orientering om brancher og kædeprofiler i dansk detailhandel? - få det med den nyeste udgave af "Kæder i dansk detailhandel"

    LÆS MERE
  • 02/05/2016 Trendpublikation: Retail Innovations 11

    Trendpublikation: Retail Innovations 11 – Din guide til de nyeste trends og innovative koncepter på den internationale detailhandelsscene

    LÆS MERE
  • 20/04/2016 Hvordan udvikler dagligvaremarkedet sig?

    Kend dit Marked 2016 er håndbogen, som giver leverer opdateret information om kategoriudvikling, prisudvikling, trends, struktur i den danske dagligvarehandel.

    LÆS MERE
  • 20/04/2016 Styrk samarbejdet med retailerne

    Butikkernes evne til at tiltrække shopperne bestemmer i sidste ende, om dine produkter bliver lagt i indkøbskurven.

    LÆS MERE
  • 18/04/2016 Få mere viden om danskerne og handel af dagligvarer på nettet

    Der har i den seneste tid været meget snak i medierne om dagligvarehandlen på nettet i Danmark.

    LÆS MERE
  • 18/04/2016 CatMan Workshop DK

    Category Management Workshop 24. – 25. Maj 2016

    LÆS MERE
  • 17/03/2016 Nyt FMCG og detail analysefirma med navnet QUANTIC

    Behov for en yderligere specialisering i forhold til detail og forbrugeranalyser med et kommercielt udgangspunkt betyder at Exometric bliver til QUANTIC.

    LÆS MERE
  • 19/02/2016 Nyt modul til automatisk beregning af baseline ud fra POS data

    Nyt modul til automatisk beregning af baseline ud fra POS data. Gør Baseline nemt og enkelt

    LÆS MERE
  • 09/02/2016 HVOR SKAL VÆKSTEN KOMME FRA?

    Nielsen inviterer til Brainy Breakfast i Børkop og i Hellerup - den 3. marts i Børkop og 17. marts i Hellerup

    LÆS MERE
  • 08/02/2016 Et præcist forecast er vejen til en stærk bundlinje

    Kavli fik forbedret forecast med 10 %-points på bare 6 måneder.

    LÆS MERE
  • 08/02/2016 CRM foodservice løsning giver OSCAR’s konsulenter de bedste værktøjer

    OSCAR A/S investerede for et år siden i Bredanas Dynamics CRM baserede løsning til foodservice branchen.

    LÆS MERE
  • 01/02/2016 Giv din virksomhed et innovationscheck

    Instant Innovation Scoreboard – temperaturmåling af virksomhedens innovationskraft

    LÆS MERE
  • 26/01/2016 Dansk Dagligvarehandels 10 års statistik 2005-2015

    Dansk dagligvarehandels 10 års statistik er den eneste af sin art i Danmark og giver et væld af oplysninger til brug for alle, der arbejder med dansk dagligvarehandel.

    LÆS MERE
  • 16/12/2015 Nielsen - Breakthrough Innovation Report

    Dette års rapport fremhæver de 18 bedste innovationer ud af tusindvis af nye produktlanceringer i hele Europa.

    LÆS MERE
  • 30/11/2015 Dansk Dagligvarehandel Prognose 2025

    Hvem bliver dagligvarebranchens vindere og tabere?

    LÆS MERE
  • 05/11/2015 RETAIL-RENÆSSANCE 2.0

    – sådan genopfinder du den fysiske butik med oplevelser og omnichannel

    LÆS MERE
  • 16/03/2015 Dansk dagligvarehandels tabere og vindere

    Ny udgave netop udkommet!

    LÆS MERE
  • 17/02/2015 Nyhed: CatMan®Solution Academy

    Lær at navigere i de muligheder, der er med fakta baseret salg og marketing. Kom på forkant med best parctice når det gælder arbejdet med POS data i FMCG verden.

    LÆS MERE
  • 12/12/2014 fmcg solutions har hjulpet flere DLF medlemmer med at blive klar til EU1169.

    I samarbejde med GS1 Danmark downloader vi de produktdata som allerede er indtastet på GS1Trade Sync.

    LÆS MERE
  • 30/06/2014 FødevareWatch - ny DLF partner

    FødevareWatch leverer kvalitets nyheder målrettet personer med interesse for fødevareindustrien. FødevareWatch tilbyder for DLF medlemmer gratis abonnement i 60 dage. Læs mere på Partner sitet

    LÆS MERE
  • 17/09/2013 Her mister I 80 % af forbrugerne!

    Manglende hyldeforkanter eller kampagner uden prisskilt koster dyrt

    LÆS MERE
  • 17/09/2013 Få overblik over out-of-stock, gennemførselsgrad på kampagner og meget mere

    Vi lader de forbrugere, der bor i nærheden af de enkelte butikker, udføre out-of-stock og kampagne-tjek via vores app på deres mobiltelefon.

    LÆS MERE
  • 04/06/2013 Danmarks mindste og hurtigste kampagnesystem

    I tæt samspil med Peter Larsens Kaffe færdiggør Mediaplus denne sommer Danmarks mindste og hurtigste kampagnesystem.

    LÆS MERE
  • 04/06/2013 Beauvais – først med Business Unit Management

    I tæt samspil med Beauvais færdiggør Mediaplus denne sommer et BUM - Business Unit Management modul, hvor der med udgangspunkt i historiske data for leverancer til kunderne og prismodeller

    LÆS MERE
  • 04/06/2013 Beauvais + Rieber vælger Mediaplus

    Til styring af produkter (DADAS/FoodSAM), sortimenter, salgsbesøg, ordrer, kampagner, og scannerdata samt business unit management har det fusionerede selskab valgt Beauvais’ eksisterende Mediaplus

    LÆS MERE
  • 04/06/2013 POS data løsning – nu med handlingsplaner m.m.

    POS data løsningen fra Mediaplus udbygges denne sommer med handlingsplaner og link til konsulenternes observationer.

    LÆS MERE
  • 18/04/2013 IDA programmet har fået sin helt egen hjemmeside

    IDA programmet har fået sin helt egen hjemmeside – www.id-analyse.com. Hvis du ønsker at høre om alle de nye tiltag eller andre relevante oplysninger fra dagligvarehandlen omkring dataudveksling,

    LÆS MERE
  • 08/03/2013 Forbrugere tjekker op på Out-of-stock situationer

    LÆS MERE
  • 06/09/2012 Nyt samarbejde skal optimere dagligvarehandlen

    Nyt samarbejde om analyseproduktet IDA giver detailkæder og leverandører endnu bedre vilkår for at samarbejde og optimere deres forretning på baggrund af data

    LÆS MERE
  • 22/08/2012 Få styr på det sunde arbejdsmiljø

    Tank Op! med nyeste viden om ledelse, sundhed og arbejdsmiljø med bl.a. cases fra en række virksomheder

    LÆS MERE
  • 20/04/2012 Dan Cake - vælger Mediaplus

    Dan Cake og Peter Larsens Kaffe A/S får fælles løsning.

    LÆS MERE
  • 21/02/2012 Axellus - Først med QlikView BI

    Axellus så straks potentialet i QlikView Business Intelligence fra Mediaplus.

    LÆS MERE
  • 21/02/2012 Credin- ProduktAdministration

    Credin køber Mediaplus CRM som grundstammen i virksomhedens ProduktAdministration.

    LÆS MERE